Nepredelane travme, stiska in boleča čutenja se lahko manifestirajo vodvisnosti od hrane – prenajedanju. Raziskave kažejo, da ženske in otroci v stresnih situacijah bolj posegajo za sladkarijami, moški pa po več po beljakovinski hrani in alkoholu.  Preko stresne situacije se pojavi čustvena stiska in v odvisnosti se zatekamo v prenajedanje ali v kakšno drugo omamo, namesto, da bi se konstruktivno soočili s stresom. Takšen negativen vzorec nas vodi v začarani krog negativne spirale. Če ne odpravimo vzrokov in nekonstruktivnih vzorcev, ki nam trenutno olajšajo stisko, dolgoročno pa zasužnjujejo, je velika nevarnost, da se bomo ujeli v drugo vrsto odvisnosti.

V terapevtski praksi se kaže, da se najprej zatekamo k hitrim instant rešitvam problemov in iščemo  diete, ki na kratek čas obljubljajo čudeže ali pa pretiravamo z različnimi športi. Pri veliki večini primerov se ti pristopi pokažejo kot neuspešni in vodijo še v slabše stanje. Zdi se mi nujno, da se je potrebno najprej ustaviti, si prisluhniti in  začutiti svoje telo. Pod simptomom debelosti in različnih zdravstvenih motnjah se velikokrat skrivajo boleče čustvene vsebine iz izvorne družine ali iz zgodovine družinskega debla. Nepredelana stiska se  lahko skozi telesne simptome kaže kot intenzivni klic telesa, da si prisluhnemo in poskrbimo zase ter se odločimo, da bolj srečno in zdravo zaživimo.

Psihoterapija se izvaja v obliki relacijske terapije. Terapevtski  pogovori so priložnost, da se v varnem okolju z besedami
izrazi stiska in čutenje, odkrivajo se nezavednih izvorov težav ter njihov vpliv na sedanjost. Ključnega pomena je naslavljanje čutenj, ki  vodijo k prenajedanju, si izdelati strategije za prepoznavanje tveganih situacij in ustrezno ravnanje ob le teh. V veliko pomoč je opora in spodbuda ljudi, ki sami gredo skozi isto izkušnjo.

V drugem koraku, ko smo že stopili v stik z bolečimi spomini in jih ozavestili, si je potrebno zastaviti nove cilje (dnevne, tedenske, mesečne, letne) in sprejeti odločitve za korake v zdrav življenjski slog, ki vključujejo zdravo prehranjevanje, gibanje in počitek. Tretji korak pa je vztrajanje v vsakodnevni in vseživljenjski odločitvi za zdrav življenjski slog. Ta korak je velikokrat tudi najtežji in le sami se lahko odločimo, da premaknemo svoje življenjske tirnice v funkcijo uspeha.  Danes je tržišče preplavljeno z množico literature
o zdravi prehrani in priročnikih o izgubi teže. Človek se zlahka zmede pri navzkrižnih teorijah. Jasni napotki o zdravem prehranjevanju, načrtovanju primerne gibalne dejavnosti in sprostitvi, se kažejo kot najbolj učinkoviti.

Oblikovali smo program, ki skozi interaktivne delavnice omogoča pridobivati potrebno znanje, o zdravem prehranjevanju, gibanju, načrtovanju vadbenega programa. Pred vključitvijo v programa je potrebno opraviti zdravniški pregled, da se izključijo bolezenski vzroki za debelost. Ob vodeni športni vadbi športnih panog, se boste seznanili s različnimi tehnikami sproščanja in samomasaže.
Programe za spodbujanje zdravega življenjskega sloga izvajajo izkušeni pedagogi, terapevti in licencirani inštruktorji.

Napisal: Klemen Vodovnik, zakonski in družinski terapevt

 

Dodaj odgovor